тарифы на электроэнергию расчет пенсии отдых в Украине Архив документов и фотографий Етар информационно-рекламная поддержка на главную

Фантастика: Гройсман обіцяє ідеальні дороги через 3-5 років

Через 3-5 років в Україні будуть ідеальні дороги. Таку майже фантастичну заяву, враховуючи нинішній стан шляхів, зробив прем'єр-міністр Володимир Гройсман. "2016-го року ми почали модернізацію українських доріг, реконструкцію, капітальний ремонт. Цього року ми вже прискорили темпи і підвищили обсяги. Я хочу підкреслити, що значно покращилася і якість виконання ремонтних робіт на дорогах, наступного року обсяги будуть ще більшими", - заявив Гройсман під час засідання уряду. Прем'єр не обіцяє ідеальні дороги скрізь. "Я думаю, що 3-5 років - і ми наведемо ідеальний порядок на дорогах. Зрозуміло, що ми ще не дійдемо до кожного куточка, але по більшості, я думаю, українські громадяни відчують, що ситуація змінилася", - сказав Гройсман.

Інтерфакс-Україна

Що відбувається з цінами після скасування державного регулювання вартості продуктів

Півтора місяця тому в Україні скасували державне регулювання цін на 23 соціальні продукти. За перші 40 днів вартість зросла на 14 із них. Зокрема, подорожчали м'ясо та м'ясні продукти, сало, м'який сир, вершкове масло. Подешевшали сезонні овочі, гречка та курячі яйця. Ціни на соціальний хліб залишаються стабільними. Про це повідомив гендиректор Української асоціації постачальників торгівельних мереж Олексій Дорошенко. Раніше повідомлялося, що експерти прогнозують зниження вартості продуктів у серпні.

Динаміка цін на соціальні продукти протягом 30 червня – 10 серпня 2017 року

Продукти

Різниця

Нинішня ціна

Куряча тушка

Плюс 7,5 грн

53 грн за кг

Сало

Плюс 4,2 грн

49 грн за кг

Яловичина

Плюс 3 грн

107,3 грн за кг

Масло вершкове

Плюс 2,7 грн

143,9 грн за кг

Ковбаса варена соціальна

Плюс 2,4 грн

69,3 грн за кг

Сир м'який

Плюс 1,9 грн

94,4 грн за кг

Свинина

Плюс 1,4 грн

98,5 грн за кг

Капуста

Мінус 10,2 грн

6,7 грн за кг

Морква

Мінус 5,2 грн

9 грн за кг

Буряк

Мінус 3,7 грн

5,4 грн за кг

Картопля

Мінус 2,8 грн

7,2 грн за кг

Цибуля

Мінус 2,3 грн

8,8 грн за кг

Гречка

Мінус 1,2 грн

23,9 грн за кг

Яйця курячі

Мінус 1 грн

10,9 грн за десяток

Дані: Державна служба статистики України.

Експерти прогнозують стрибок цін на оренду житла у великих містах

Уже за два тижні близько 320 тисяч першокурсників розпочнуть своє навчання у вишах. Із них більше третини проживатимуть у гуртожитках. А багатьом доведеться шукати житло самостійно. Разом зі студентами ближче до вересня до великих міст повертаються і сезонні робітники, які також планують винаймати оселі. Скільки нині коштує оренда квартири в різних містах країни, як не натрапити на аферистів та яку суму одразу готувати. Винайняти однокімнатну квартиру в Києві можна в основному за 6-8 тис. грн на місяць. Додатково – комунальні послуги. У центральній частині столиці – до 10 тис. грн і вище. Можна знайти й дешевше – і 2,5 тис. грн, і 3,5 тис. грн, і 4 тис. грн, проте житло віддалене від центру й іноді в не найкращому стані. Ціни "кусатимуться" ближче до кінця серпня та на початку вересня – оренда може подорожчати на 10%. А потім, коли студенти знайдуть собі житло, вартість трохи знизиться. За двокімнатну квартиру просять від 5 тис. грн у віддалених районах. За кімнату в квартирі – 2-2,5 тис. грн. У Харкові, Львові, Одесі та Дніпрі оренда житла дешевша на 20-30%. Експерти традиційно радять остерігатися шахраїв. Не потрібно давати агентам завдаток. Орендні гроші слід передавати під час підписання угоди з власником житла, тоді ж і ріелтор отримає винагороду. Також потрібно уникати підписання документів з представником орендодавця. В ідеалі підпис повинен поставити власник, який перед цим покаже свій паспорт, оригінали документів щодо власності на житло. Слід прискіпливо порівняти адресу квартири в документах із тією, що здається в оренду. Щоб заїхати в орендоване житло, зазвичай потрібно оплатити за перший та останній місяці проживання, а також сплатити комісію ріелтору. Зазвичай, вона дорівнює половині місячної вартості оренди. Але нині все частіше її оплачує орендодавець.

Уряд обіцяє субсидії власникам пічного опалення та не чіпати ціни на газ

В Україні не подорожчає газ. Кабмін обіцяє не підвищувати ціну на блакитне паливо для населення цього опалювального сезону. Про це заявив прем'єр-міністр Володимир Гройсман. Згідно з новим законодавством, тарифи на газ в Україні мають право переглядати та змінювати двічі на рік - від квітня та жовтня. Тим часом власникам твердопаливних котлів, пічок та грубок, які топлять вугіллям чи дровами, почали нараховувати субсидії. Для цього людям потрібно подати в місцеве управління соціального захисту декларацію про доходи та відповідну заяву. На один будинок можна отримати компенсацію - максимум на дві тонни твердого палива, кожна вартістю не більше 2 тис. грн. Такою допомогою мають можливість скористатися лише ті родини, які використовують для опалення тверде паливо. Субсидію їм призначатимуть незалежно від площі житла. А гроші нарахують один раз на рік. В уряді також розповіли про терміни монетизації субсидій за минулий опалювальний сезон.

В Україні дорожчатимуть курятина та яйця: експерти назвали причини

Курятина та яйця значно подорожчають восени. Про це повідомляють в Спілці птахівників України. За словами спеціалістів, це пов'язано з високим попитом на українську продукцію на зовнішньому ринку. Лише за сім місяців експорт української курятини та яєць зріс на 38% порівняно з аналогічним періодом минулого року. А от обсяги виробництва цієї продукції залишилися незмінними. Крім цього, в Спілці птахівників України пояснили, що сезонні коливання цін на яйця та м'ясо курки є звичним явищем. Від лютого до серпня виробники продавали продукцію за ціною нижчою, аніж собівартість. Тобто, природно, що у вересні ціни почнуть зростати. Нагадаємо, нині куряча тушка коштує в середньому 53 грн за кілограм. Ще півтора місяця тому вона була дешевшою на 7,5 грн. Десяток яєць нині коштує 10,9 грн - від початку липня подешевшали на гривню.

Що буде з цінами на херсонські кавуни

Ціни на херсонські кавуни знижуватися не будуть. Спеціалісти кажуть, що ранні сорти кавунів уже відійшли, а пізні ще не достигли. Тому, поки що вартість одного кілограма цієї ягоди триматиметься на рівні 3,5 грн. Щоправда, в столиці їх продають за 5 грн за кілограм.

Монополізація двох обленерго може обернутися зростанням тарифів на третину

Ринат Ахметов остаточно викупив Київенерго та Західенерго. Компанія, пов'язана з донецьким олігархом, придбала по 25% державних акцій, і, на думку експертів, зробила це за безцінь. За збігом обставин, у відкритих аукціонах брали участь лише компанії, пов'язані з олігархом, і в більшості випадків покупки відбулися по стартовій ціні. Експерти кажуть, що при адекватному підході від продажу держава могла отримати удвічі більше. Продані пакети акцій давали змогу державі контролювати і ветувати невигідні або навіть протиправні дії інших акціонерів. Тепер ситуація змінилася. "Міноритарний акціонер, в даному випадку держава, має право від імені компанії, не від себе особисто, подавати позови до керівників компанії. Держава могла оскаржувати ті рішення, які були на користь вертикально інтегрованої компанії ДТЕК", - розповів галузевий експерт Андрій Герус. Приватизація за безцінь – це частина багатоходової оборудки, в яку залучені не лише оточення Ахметова, а й державний регулятор тарифів НКРЕКП та вищі чиновники держави. Усе дуже просто, пояснює колишній міністр ЖКГ Олексій Кучеренко: поки структури Ахметова скуповують акції обленерго, голова регулятора Дмитро Вовк підготував нову схему тарифоутворення цін на електрику. "Ця вся шахрайська схема носить ознаки договорняка. Ви ж бачите, що ніякого там ні конкурсів, не тендерів – нічого не було. Це саме стосується і Західенерго. Це діамантова компанія, через яку сьогодні можна експортувати, можна імпортувати електроенергію", - твердить фахівець. Суть зводиться до того, що під час формування тарифів на електроенергію враховують вартість енергогенеруючої компанії. Приватизовані за безцінь, їх за пів року-рік переоцінюють, тепер уже за реальною вартістю – і, приміром, та сама частина Київенерго, яка зараз була продана за 760 мільйонів гривень, буде оцінена вдесятеро більше. Відповідно і тарифи рахуватимуть – Кучеренко прогнозує, що вони стануть більшими на 30%. Про нове регулювання в Україні заговорили цього літа. Голова НКРЕКП Дмитро Вовк називає нову систему прогресивною та анонсує її впровадження вже з січня наступного року. У Фонді держмайна проблеми з продажем за безцінь часток у стратегічних підприємствах не бачать – кажуть, що інших, окрім Ахметова, претендентів просто не знайшлося.

tsn.ua

НАБУ обшукує будівлю НКРЕКП

Співробітники Національного антикорупційного бюро України прийшли з обшуком до будівлі Національної комісії з регулювання електроенергетики і комунальних послуг. За попередніми даними, обшуки пов'язані з розслідуванням кримінального провадження щодо затвердження формули Роттердам+. Зазначимо, у Нацкомісії поки що не коментують інформацію про обшук, натомість з'явилось оголошення, що заплановане на сьогодні засідання НКРЕКП переноситься. "Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, повідомляє, що засідання НКРЕКП, заплановане на 17 серпня 2017 року, переноситься. Інформація про дату та час його проведення буде повідомлена додатково", - йдеться в оголошенні. Нагадаємо, НАБУ взялося розслідувати обґрунтованість затвердження формули щодо визначення оптової ціни електроенергії, яка більш відома як Роттердам+. У НАБУ підозрюють, що голова і члени НКРЕКП створили всі умови для зростання ціни продажу електричної енергії на оптовий ринок. Посадові особи Нацкомісії проходять у кримінальному провадженні за фактом зловживання службовим становищем. НАБУ також вважає, що посадові особи НКРЕКП, використовуючи необґрунтовану формулу розрахунку вартості енергетичного вугілля, здійснили розрахунки прогнозованої оптової ринкової ціни електроенергії за завищеною вартістю енергетичного вугілля на 2-4 квартали 2017 року. Як уже повідомлялося, в Україні в тарифах теплової генерації, яка спалює вугілля і виробляє електроенергію, з 1 березня закладена вартість тонни вугілля в розмірі майже 2900 гривень. При цьому  За тарифи, які сплачують українці, вугілля можна було б возити з будь-якого куточку світу – експерт вугілля купується за внутрішньою українською ціною, яка значно нижче цієї суми. Про це сказав колишній член Нацкомісії з регулювання цін на енергетику і комунальні послуги Андрій Герус. "Після введення Роттердама+ в квітні минулого року тариф теплової генерації почав стрімко зростати і він покриває все вищу та вищу ціну вугілля. Таким чином, вже в березні ціна вугілля 2900 гривень де-факто покривається нашими тарифами. І це вугілля можна привезти з самої віддаленої точки земної кулі і спалити в Україні", - сказав експерт.

ЛІГА.net

Євробляхи. Проблеми із завезенням до України вживаних авто з іноземними номерами

Українських водіїв усе більше дратують європейські автономери. Частина українців їм дуже раді, бо недорого купили авто за кордоном і не мусять навіть реєструвати його в Україні, а це теж економія. Іншу частину водіїв ці, так звані "поляки" й "литовці" страшенно дратують. Бо не несуть ніякої відповідальності, навіть за аварію: кинув машину - та й усе. Держава грає взагалі якусь третю гру. Настрої закипають. Уже пролунали постріли. Автівку керівника громадської організації "Євроавтосила" Олега Ярошевича знайшли в полі, далеко від дороги. На авто – сліди від куль. Стріляли з травмата. "Я розумію, що це просто фактор попередження, не більше і не менше. Тому що ми залізли на ту територію, де володіння цим бізнесом є вотчиною декількох сімей. Мільйонерів. Мільярдерів", - говорить Ярошевич. Все це – через бляхи. Так уже рік у народі називають єврономери. За неофіційною інформацією, щомісяця до України своїм ходом чи на причепах заїздять 50 тисяч машин – з Європи, Білорусі, Росії. Зустрічаються навіть курйозні – Порш Кайен потрапив в аварію з номерами невизнаної Придністровської республіки в Молдові. Чому 30-річна Лада на українських номерах в Україні коштує стільки ж, скільки Ауді початку 2000-х у Польщі чи Литві? Наші громадяни вже давно зрозуміли - всюди поза українськими кордонами вживана машина коштує втричі-вчетверо дешевше. Скажімо, на одному з литовських ринків Фольксваген Шаран коштує 1 тис. євро, а на українських номерах на київському автосайті – від 5 тис. доларів і дорожче. Уся проблема – в податках і зборах, про які вже забули не лише в Європі, але і в колишньому СРСР. Усі вони складаються в слово, від якого волосся дибки - розмитнення. Для прикладу беремо вже згадуваний Фольксваген Шаран, який у Литві коштує тисячу, але в Україні – п'ять тисяч. Рахуємо на спеціальному калькуляторі: ввізне мито – 10%. Податок на додану вартість – ще 20%. І найбільший з цих податків – акцизний збір – він вираховується залежно від типу пального та об'єму двигуна. Отже розмитнити старий Шаран за 5 тис. доларів мало би коштувати ще 8,2 тис. Тобто все разом – більше 13 тисяч. Ти купив машину за кордоном і хочеш її узаконити - то мусиш подарувати державі ще одну, але набагато кращу. Львів, весна цього року. Аби показати всю безглуздість ситуації, громадські активісти купили старий Запорожець. "Майже без жодних проблем ми його завезли в Польщу, де за два дні ми його розмитнили і поставили на польський облік", - говорить автоактивіст Михайло Катрук. Польське розмитнення коштувало – 350 доларів. Тепер же, щоб вернути цей Запорожець до України і поставити його на українські номери, лише митні платежі складають 3,2 тисячі доларів за ринкової вартості такого авто в 200-300 доларів. 1000% вартості треба заплатити виключно за розмитнення. Але це ще не все. Від липня минулого року в Україні зменшили мито на автомобілі, молодші 2010 року. І разом з цим заборонили розмитнювати машини, старші за цей вік. Але українці звикли оминати закон. Тобто Фольксваген 1999 року, в якому б прекрасному стані він не був, до України може заїхати лише на правах транзиту – тобто заїхав, а через 5 або 10 днів, залежно від розміщення митного посту, потрібно знову перетинати кордон. Усі ці багатогодинні черги на західному кордоні України - ознака тотального приниження її громадян, які змушені виконувати безглуздий закон. Ті, хто писав Митний кодекс, мабуть, забули про Конституцію, де сказано, що в Україні громадян не дискримінують. Чомусь іноземець може завезти до України вже згадуваний Фольксваген і не на 10 днів, а на цілий рік. Саме так до України вже заїхало, за різними даними, від 500 тисяч до трьох мільйонів автомобілів. Митний кодекс обходять досить просто: західна фірма приганяє авто до України і надає українському громадянинові довіреність на керування цим транспортним засобом. А сам українець називається співробітником цієї фірми. "Дійсно, людина, яка їздить на цьому автомобілі, не є власником транспортного засобу. Дійсно, вона має доручення в різній формі на право керування. Але володіння і керування – це різні норми, скажемо так", - каже керівник ГО "Євроавтосила" Олег Ярошевич. Громадські організації на кшталт Євроавтосили проводять спеціальні семінари для покупців європейських машин. Людей вчать спілкуватися з поліцією, митниками. Наголошують на дотриманні правил дорожнього руху. Проте інші юристи вважають цю схему незаконною. "Ввіз іноземець і передав українцеві в користування. І водій користується автомобілем на території України. Але давати в користування не можна. Навіть якщо припустити, що це є 3 мільйони автомобілів, це три мільйони водіїв, які свідомо ввезли автомобілі на територію України, розуміючи, що вони будуть порушувати вимоги закону. Якщо особа йшла на такий ризик, вона розуміла, що готова нести таку відповідальність. Я не бачу іншого виходу, окрім понесення відповідальності", - говорить автоюрист Богдан Глядик. Держава, що спонсорує дорогоцінний автопром і недоотримує в бюджет колосальні гроші, все активніше погрожує автолюбителям, що не хочуть за все це платити. Президент дав команду зупинити сірі схеми. Суди вже почали накладати шалені штрафи на власників євроблях. 300% від несплаченого розмитнення – 420 тисяч штрафу. Хоча насправді поки що засуджують лише тих, хто вчасно через рік не виїхав за кордон. Нині на євробляхах Україною їздять більше двох мільйонів авто. Противники єврономерів скаржаться - будь-яке серйозне ДТП за їхньої участі і винуватця не знайти. Крім того, ці машини нерідко ще й страхують за сірими схемами, відтак компенсацію постраждалій стороні чекати марно. Заважають євробляхи і введенню автоматичної системи штрафів. Бо на кого виписувати той штраф, не відомо, а отже порушуй правила скільки завгодно. Борці з бляхами лякають, що Україна перетвориться на велетенське автозвалище Європи. Утім вони мовчать про металобрухт у вигляді десятків тисяч ВАЗів, ЗАЗів, які змушені жити вічно у вигляді переварених напівгнилих автозомбі. З іншого боку українська великовузлова автозбірка - це робочі місця, яких стане менше, якщо купуватимуть іноземні вживані машини. І нарешті - соціальна несправедливість: одні українці заплатили всі акцизи і збори, інші їх обійшли. "Державі буде важко вирішити цю проблему. Тому, мені здається, що краще зараз боляче це зробити, краще відрізати руку і зберегти весь організм", - говорить автоюрист Богдан Глядик. Чому б не легалізувати ці машини? Автоактивісти розробляють власний законопроект, який скасує драконівську заборону на ввезення іномарок, старших за 2010 рік. І разом з тим дозволить їх розмитнювати за помірною ціною. "Від 500 до 300 доларів – це ціна, яку ми будемо пропонувати в законопроекті", - зазначає керівник ГО "Євроавтосила" Олег Ярошевич. Та державні чиновники не налаштовані на жодні компроміси. "З моєї точки зору, будь-яка "легалізація" в цьому випадку буде неправильним рішенням. Це буде нечесно відносно до законослухняних громадян, що купують автомобілі у законний спосіб. А крім того, бюджету буде заподіяно значної шкоди. З моєї точки зору, рішення проблеми повинно полягати в площині виконання чинного законодавства, а не його зміни", - зазначив начальник Київської митниці Сергій Тупальський. Ось вона – рука, яку пропонують відрізати. Студенти, дрібні бізнесмени, небагаті батьки сімейств. Їхній європейський номер може стати номером їхньої кримінальної справи. 6 вересня активісти планують зібрати 100 тисяч автовласників на бляхах під Верховною Радою. Всі вони готові сплатити державі помірну суму і легалізувати власні авто. Спроби громадян розірвати кругову поруку держави та автомобільного лобі можуть розігріти політичну кухню так, що мало не здасться нікому.

На АЗС ще на гривню-дві зросли ціни на автогаз

21 серпня на українських АЗС вчергове стрімко зросли ціни на газ для автомобілів. Подорожчання відбулося на гривню-дві. Відтепер літр газу коштує в середньому 14,42 грн, а діапазон цін коливається від 13,85 грн до 15 грн. В Україні нині відчувається дефіцит автогазу. Експерти обіцяють зниження цін у середині вересня.

Середні ціни на пальне у 2016 та 2017 роках на українських АЗС, у гривнях за літр

Пальне

14.04.16

08.09.16

01.12.16

28.02.17

20.06.17

18.08.17

21.08.17

Бензин А-95

20,48

22,39

23,28

24,68

25,22

24,91

25,16

Дизпальне

17,50

18,49

20,60

22,45

22,74

22,20

22,20

Газ

8,10

11,50

12,15

10,95

10,40

12,17

14,42

У ДНР збираються "націоналізувати" чергові українські підприємства

Так званий Фонд держмайна ДНР збирається відсудити нерухоме майно в низки українських компаній під час судових слухань, які відбудуться цього року у серпні і вересні. Інформацію про проведення судового засідання незаконна організація ДНР розмістила на своєму офіційному сайті в розділі "Судові виклики", передають "Новости Донбасса". До списку "націоналізації" потрапила власність компанії ПРАТ "АПК-Інвест", нерухомість національної акціонерної компанії "Надра України", майно ТОВ "Альткомавтотранс", банківські приміщення ЗАТ "Акціонерне комерційний промислово-інвестиційний банк", а також палац спорту "Динамо", що належить фізкультурно-спортивному товариству "Динамо". Судове засідання за позовом "Фонду держмайна ДНР" про визнання права власності на "безхазяйне" нерухоме майно українських компаній, мають намір провести в "арбітражному суді" Донецька.  В "офіційному" електронному документі вказується, що після опублікування судового виклику власники українських компаній вважаються належним чином повідомленими про місце, дату і час проведення судового засідання. У середині червня нинішнього року на офіційному сайті організації ДНР вже повідомлялося, що підконтрольний організації "Фонд держмайна" звернувся до місцевого арбітражного суду з проханням визнати права власності на безхазяйне майно українських власників. Серед вищезгаданих компаній у списку судового позову було згадано також майно компанії ТОВ "Дорожнє будівництво "Альтком", ТОВ "Альтком "Бетон-буд", ПАТ "Артемівський завод по обробці кольорових металів", ТОВ "Будівництво та монтаж". Нагадаємо, прем'єр-міністр Володимир Гройсман заявив, що "націоналізовані" проросійськими бойовиками українські промислові активи на Донбасі будуть повернуті, а Росія сплатить за це компенсацію.

Московська біржа оголосила про припинення торгів гривнею

Московська біржа оголосила про припинення торгів валютною парою українська гривня - російський рубль. Про це йдеться у повідомленні прес-служби біржі. Зокрема, від 21 серпня на валютному ринку біржі призупиняються торги парою українська гривня - російський рубль. "Припинення торгів викликане відсутністю інтересу учасників торгів до цього інструменту", - кажуть у прес-службі. Нагадаємо, Росія у відповідь на нові санкції США активізує роботу зі скорочення залежності від американських платіжних систем і долара як розрахункової валюти. Про це заявив заступник глави МЗС РФ Сергій Рябков у інтерв'ю виданню "Міжнародне життя". "Ми, звісно, активізуємо роботу, пов'язану з імпортозаміщенням, скороченням якоїсь залежності від американських платіжних систем, від долара як розрахункової валюти і так далі. Тепер це стає нагальною потребою", - сказав російський дипломат. За словами Рябкова, наразі важливо "створити працездатні економічні схеми, де залежність від долара, від американської валютно-фінансової системи була меншою", інакше "ми будемо весь час сидіти у них на гачку - саме те, що їм і потрібно".

92 банки перебувають за крок до повної "смерті", вкладникам повернули 87,5 млрд грн

Станом на початок серпня цього року в Україні в 92 банках працювала тимчасова адміністрація Фонду гарантування вкладів фізичних осіб. Чотири фінансові установи з них перебувають у статусі неплатоспроможних, а ще 88 – уже ліквідовують повністю. На рахунках фонду акумулювали 14 млрд 788,74 млн грн для виплат вкладниках неплатоспроможних банків. А від 2012 року клієнтам збанкрутілих фінансових  установ повернули 87 млрд 492,4 млн грн. "Станом на 1 серпня 2017 року Фондом було подано 4453 заяви до правоохоронних органів щодо виявлених під час роботи у неплатоспроможних банках та банках, що ліквідуються, фактів порушення законодавства на загальну суму понад 429,83 млрд грн", - уточнили у ФГВФО.

Українці почали активніше брати банківські кредити та нести гроші на депозити

Протягом першого півріччя 2017 року українські банки збільшили кредитування фізичних осіб на 13,4%. "Банки пожвавлюють діяльність у роздрібному сегменті. У першому півріччі обсяги кредитування населення продовжили зростати, приплив депозитів фізичних осіб до банків також прискорився. Роздрібне кредитування продовжить зростати і протягом року. Зростання портфеля кредитів фізичним особам свідчить про відновлення апетиту банків до кредитування після тривалої перерви. Роздрібне кредитування продовжить зростати і надалі завдяки підвищенню доходів населення та збереженню споживацької впевненості", - ідеться в квартальному звіті Нацбанку "Огляд банківського сектору". У НБУ зазначають, що "основним обмежувальним фактором для стрімкішого відновлення кредитування бізнесу залишається слабкий захист прав кредиторів, який спричинює високий рівень кредитних ризиків у корпоративному секторі". Населення також несе гроші на депозити в банки, особливо державні. Якщо в першому кварталі зростання становило 9 млрд грн, то в другому кварталі – вже 16 млрд грн. "Водночас обсяг коштів бізнесу зменшився під дією двох причин: конфіскації коштів колишньої влади на рахунках державних банків та виплати дивідендів окремими державними підприємствами. У цілому депозити клієнтів займають 74,3% пасивів банківської системи та залишаються основою її фондування. Відсоткові ставки продовжують знижуватися, але меншим темпом, аніж раніше. У другому кварталі, відповідно до Українського індексу ставок за депозитами фізичних осіб, відсоток за річними гривневими вкладами населення скоротився на 0,8 в.п. до 15,6% річних. Ставки за доларовими депозитами знизилися до 4,0% річних", - констатує регулятор. Завдяки цьому дешевшало кредитування бізнесу. Але вартість корпоративних кредитів зменшувалася нижчим темпом, ніж депозитні ставки, що створює потенціал для її падіння надалі. "Підґрунтя для подальшого зниження процентних ставок забезпечує і пом'якшення монетарної політики. Зниження Національним банком ключової ставки від 14% до 12,5% у другому кварталі створило передумови для подальшого зниження відсоткових ставок в економіці. У серпні державні банки знизили ставки за депозитами населення. Приватні фінансові установи, імовірно, також переглянуть свій відсоток у відповідь", - прогнозують у НБУ. Раніше повідомлялося, що майже кожен український банк – збитковий.

Нацбанк визначився з курсами валют на понеділок

Національний банк України установив офіційні курси валют на понеділок, 21 серпня. Долар США залишився на рівні 25,49 грн. Вартість євро також незмінна - 29,92 грн. Нагадаємо, у держбюджеті на 2017 рік заклали долар по 27,2 грн. Урядові валютні прогнози такі: обмінний курс гривні (в середньому за рік) 2018-го року становитиме 29,3 грн за долар, 2019-го року - 30,5 грн за долар, 2020-го року - 31 грн за долар. Український бізнес сподівається, що  Українські бізнесмени спрогнозували курс долара на найближчий рік протягом найближчого року обмінний курс буде на рівні 26-29 грн за долар. Про це свідчить опитування, яке серед підприємців провів НБУ. За всю свою історію гривня встановила антирекорди два з половиною роки тому - 26 лютого 2015-го в офіційних курсах НБУ долар США сягнув 30,01 грн, а євро – 34,04 грн.

tsn.ua

в началов начало